Saturday 1 October 2011

kak yong sayang adik..

hatiku sayu . hujan lebat  mencurah - curah bagai mengerti perasaanku . aku ambil langkah seribu , menggengam tangan adik bongsuku dan segera menuju ke gerai berdekatan . kedinginan malam menginsafkanku . aku meruntum pilu . muhasabah diri.

aku perlu kuat , aku perlu kuat ! itu azamku .

si adik yang merengek kesejukan menyedarkan aku dari lamunan. segera kupeluk dan kubaluti tubuh kecilnya dengan baju sejukku . kucium pipinya bertalu - talu dan ku usap rambut lebatnya .

"kak yong.. kenapa kena pergi sini malam - malam ?" aku hanya mampu tersenyum.
"adik, kak yong nak adik tahu yang kak yong sayang adik sangat - sangat" si adik memelukku erat. 
"adik sayang kak yong jugak......." 

jujur , aku cuba menahan air mata ini dari tumpah . namun , aku tak mampu . sungguh... si kecil itu langsung tidak mengerti apa - apa . 


p/s: keluarga adalah segalanya bagiku , terima kasih Ya Allah ... ujian mengajarku erti tabah . 

7 comments:

Acik said...

cerpen ke? saya suka cerpen! :)

Ceiler Mun said...

sampaikan salam kak bella kepada adik tu :)

Abu Bagi said...

tabah itu indah..

anamizu said...

keluarga perlu diutamakan dlm segala hal :)


luv,
cik ana.

Unknown said...

sy syg kuarga sy huk3..
nih tga wt citer pndek ke??

Syairah said...

menarik. teruskan mencoret :)

YouSOF said...

Pengajaran menguatkan kita.

;)

Semoga si kecil menjadi insan yang berguna bila dewasa..